8 Lessons from eBay CEO John Donahoe
March 8, 2012 by ChiefExecutive.net
John Donahoe, CEO of eBay since March of 2008, has led the online auction site through the thick of economic turmoil. He spoke with Fortune for its “What CEOs Admire” column and share these important points:
- Every company will have moments when it’s “hot,” but it’s more important (and satisfying) to lead a company that lasts
- Enduring companies have a strong corporate culture and values
- Retaining top talent needs to be a priority
- Winning is important, but how you win is equally as important
- Benchmarking your company is key, but make sure you’re still looking outside of the box for innovative ideas
- Every company needs to be judged on its own
- Corporate reputation is important, but it’s not just about what a company says. “Ultimately your reputation is not what you say, but what you do.”
- Donahoe’s vision? To create opportunity and make a difference in people’s lives
8 Lecciones del CEO de eBay John Donahoe
Marzo 8, 2012 by ChiefExecutive.net
John Donahoe, CEO de eBay desde marzo de 2008, ha llevado al sitio de subastas en línea a través del grueso de las turbulencias económicas. Habló con Fortune para su columna "Lo que los CEOs admiran" y compartió estos puntos importantes:
- Cada empresa tendrá momentos en los que es "caliente", pero es más importante (y satisfactorio) dirigir una empresa que perdure
- Las empresas duraderas tienen una fuerte cultura corporativa y valores
- Retener el talento tiene que ser una prioridad
- Ganar es importante, pero cómo se gana es igual de importante
- La Evaluación Comparativa de su empresa es la clave, pero asegúrese de que usted todavía está buscando ideas innovadoras
- Todas las empresas necesitan ser juzgadas por su propia cuenta
- La reputación corporativa es importante, pero no se trata sólo de lo que una empresa dice. "En última instancia su reputación no es lo que usted dice, sino lo que hace."
- La visión de Donahoe? Crear oportunidad y hacer una diferencia en la vida de las personas
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